vrijdag 29 augustus 2014

Tocht 6 - Dessel-Bocholt - Brute pech !


Op 8 augustus verkende ik het kanaal van Leopoldsburg naar Beverlo en maakte toen rechtsomkeer ter hoogte van Nyrstar in Balen.


Vandaag liet ik de kajak daar, bij Nyrstar aan het Kloosterplein, rond 11.00 uur te water en vervolgde mijn trip van 8 augustus in de richting van het kanaal van Dessel naar Bocholt. Ik bereikte het kruispunt, gekend als Blauwe Kei rond 12.00 uur en besloot nog een eindje rechtsaf door te varen in de richting van Bocholt.


En toen liep het in het honderd. Ik fotografeerde het binnenschip dat aan de kade lag en wachtte op het aankomende schip om het eveneens te fotograferen, wat me nog net lukte, toen ik een domme beweging maakte... Ik reikte naar de betonnen steen die de oever vormt maar was er nog te ver af en... kapseisde. Een domme beginnersfout!

Vervelend: de betonnen oever aan die kant was zo hoog - de foto geeft een bedrieglijk zicht erop - zo hoog dus, dat ik daar niet de oever op kon. Dus zwom ik naar de overkant, zowat 50 meter, met één hand de kajak achter me aan trekkend. Daar is de oever veel lager is en kon ik er wel op zonder te veel inspanning.

Hieronder de laatste foto van vandaag en... daarna een nat pak, niet erg... Wel erg: mijn fototoestel G1 X Canon naar de bodem van het kanaal. Gelukkig was het daar aan de oever slechts 1,10 à 1,20 meter diep. Na enkele keren duiken lukte het me om mijn camera uit het troebele water te halen. Of ik er nog foto's mee zal kunnen maken, weet ik niet. Morgen naar de fotohandel om raad. Iemand ervaring met een verdronken camera?
  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten